Sivut

tiistaina, helmikuuta 05, 2013

Ravitsemusterapeutti

Noniin. Aamu alkoikin vähän erilailla kuin oli tarkoitus. Aika sinne ravitsemusterapeutille oli alunperin sovittu klo. 12, mutta puoli kahdeksalta soi puhelin ja sieltä tuo terapeutti soitteli, että tulisinko jo yhdeksältä, kun oli peruutusaika. Kyllähän se passasi vaikka aamu meni vähän sekaisin. Varsinkin, kun herätyskello oli alunperin soittamassa jo seitsemältä, mutta olin taas yllättäen torkuttanut. :D

Hieman jännitti mennä vaikka olin jo puhelimessa kertonut liikuntatottumuksistani ja siitä mitä en suosta syömään ja voi syödä. Lisäksi vähän jännitti sekin, että löydän ajoissa oikeaan paikkaan ja se osoittautuikin hieman hankalaksi, kun ei terveyskeskuksen infokaan tiennyt varmaksi, kyseessä oli siis ns. kiertävä terapeutti, jolla ei ollut omaa vakituista huonetta. Kun sitten viimein löysin perille tasan yhdeksältä, minua vastassa olikin tädin sijaan neiti. :D Jotenkin olin kuvitellut meneväni yli kolmekymppisen tädin luokse. Tosiasiassa kyseessä siis oli ehkä minua pari vuotta vanhempi neiti. No ihan sama, asiansa tuntui kuitenkin osaavan ja ruokavalio, jonka hän oli jo puhelun perusteella kasannut tuntui heti hyvältä.

Ruokavaliossa ei oikeastaan tullut minulle mitään uutta syötävää, ainoastaan raejuusto ja rahka on ollut sellaisia, jotka ei kuulu mun päivittäisiin syömisiin yleensä, mutta kyllä näitä nyt sitten tarvii alkaa ostelemaan jatkossa. Kaikista hankalinta tulee olemaan tuo viidesti päivässä syöminen vaikka töissä pitäisikin sen ylimääräisen ruokatauon. Olen terapeutille "tilivelvollinen" ensimmäisen kuukauden ajan, jotta tarvittaessa ruokavaliota voidaan muokata suuntaan tai toiseen.

AAMUPALA: 40g kaurahiutaleita, 150g sokeriton mehukeitto, 100g rasvaton raejuusto
LOUNAS: 100g kana/kala/liha, kananmuna (keitetty, munakas) tai 25g rasvaton raejuusto, 200g vapaavalintaisesti vihanneksia
VÄLIPALA: 250g maitorahkaa, purkki ananasta omassa mehussa
PÄIVÄLLINEN: 100g kana/kala/liha, 50g riisi/pasta tai 170g perunaa, 200g vihanneksia vapaavalintaisesti, 2 viipaletta Real-täysjyväleipää kalkkunaleikkeellä
ILTAPALA: 250g maitorahkaa tai 150g raejuustoa, 150g sokeriton mehukeitto
Treenin jälkeen palautusjuomaksi heraproteiinia.
Lisäksi 3 litraa vettä päivässä (tee lasketaan mukaan)

Elikkäs noilla eväillä sitten ensi maanantaista eteenpäin. Toivottavasti löydän sen vaa'an viikonlopun aikana, että olis sitten sunnuntaina helppo kasata valmiit ruuat jo rasioihin töitä varten.

Loppuun sitten pari kuvaa eiliseltä, kun en oikein osannut tunkea niitä tekstin väliin, kun ne ei liity asiaan.. :D



2 kommenttia:

  1. Sä näytät kyllä mun silmään jo hoikalta tytöltä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. vaatteet hämää. :D Ehkä pitäis ottaa kuva, jostain tiukemmista vaatteista, kun aina on noi valkoiset collaget jalassa. :b

      Poista