Sivut

tiistaina, helmikuuta 19, 2013

+/-0 ja uudet ohjeet

Otsikkohan sen jo kertookin. :D Eilinen aamupaino tosiaan oli tismalleen sama kuin viime viikolla, tosin sillä erotuksella, että en muista oliko mulla mun yöhousut jalassa viime viikolla punnituksessa, jos oli niin paino pysynyt samassa (82,1kg) ja, jos taas ei ollut niin sitten paino tipahtanut sen pari sataa varmaankin (en punninnut niitä housuja erikseen.. :D) Ihan sinällään positiivinen yllätys, koska ajattelin, että plussaa olis tullut, kun en liikkunut oikeestaan ollenkaan ja viikonlopun syömiset oli taas... no vähän mitä sattuu... No mutta, jälleen on taas suunta vain alaspäin!

Eilen pyrin syömään ihan niiden mun "vanhojen" ohjeiden mukaan siihen saakka, että ravitsemusterapeutti Eeva soittelee. Heti kolmen jälkeen Eeva sitten jo soittelikin ja kyseli painon sekä miten olin päivän aikana syönyt. Olin jotenkin valmistautunut siihen, että saan jonkun kamalan saarnan erityisesti viikonlopusta, mutta en saanutkaan.
"Tiedät varmasti itsekkin, että mikä on mennyt pieleen viime viikolla ja tästä pystyy vain parantamaan."
Eevan kanssa käytiin sitten läpi, että minkälaiset fiilikset ja minkälainen olo mulla oli viime viikolla, kun olin noudattanut ohjeita suurinpiirtein ja mitä haluaisin itse niistä ohjeista muuttaa. Jokuhan saattaa nyt miettiä, että miksi mulla jo muuttuu toi ruokavalio viikon jälkeen, jopa osittain aika radikaalisti, mutta syy on siis se, että etsin tässä nyt ruokavaliota, jonka kanssa voin jatkaa vielä silloinkin, kun olen tavoitepainossa, Eeva on antamassa siihen neuvoja ja kokeilen yhdessä ammattilaisen kanssa, että mikä minulle sopii ja miten saan painoa tippumaan ja millä ohjein sitten jatkan, jotta saan tavoitepainon ylläpidettyä.
Joten siis, tässä tämän viikon kokeiluun:

AAMUPALA: kaurapuuro 40g, sokeriton mehukeitto 150g, kananmuna, ruisleipä levitteellä ja esim. kurkulla
LOUNAS: ruokaisa salaatti (esim. 150g kana, salaatti/kurkku/muu vihannes yht. 200g), pähkinöitä 40g
VÄLIPALA: 125g rasvaton maitorahka, ananasmurska ½ tölkki
PÄIVÄLLINEN: 40g pasta/riisi/170g peruna, 100g kana/kala/liha, 200g vihanneksia
ILTAPALA: 125g rasvaton maitorahka, ananasmurska ½ tölkki

Sinänsä ei tullut paljoa muutoksia ja toivotaan, että tämä toimii. Raejuusto on jäänyt kokonaan pois, koska en sitä aamupuuron kanssa saanut jostain syystä alas vaikka olen ennen saanut. Eeva sanoikin, että voin sitä kokeilla sitten taas tuon kananmunan tilalle aamuisin, jos siltä tuntuu. Kaloreita tulee yhteensä noin 1400.

Kuvia mulla ei teille tänään ainakaan vielä ole, kun oon ollut laiska kuvailemaan, mutta jos sitten illalla sais napsittua saliltakin jotain tai ehkä lenkiltä... Minkälaisia kuvia haluaisitte?

Palataan siis myöhemmin taas asiaan. (:

PS. Tervetuloa uudelle lukijalle! (:

2 kommenttia:

  1. Kiva kyllä kun sulla on henkilö kenen kanssa pohtia näitä juttuja!

    Mä tykkään kaikenlaisista kuvista! :)

    VastaaPoista
  2. Jep, samaa olin sanomassa että mitkä tahansa kuvat on kivoja katseltavaa :)

    VastaaPoista